Ouderraad Tobiasschool

Wil je als ouders/verzorger meedenken, meepraten en meebeslissen namens de ouders van de Tobiasschool? Dat kan in de ouderraad. We mogen meedenken en advies geven aan de schoolleiding. De ouderraad wil constructief zijn en meedenken en op een plezierige manier meedoen. Wij vinden het fijn als er meer ouders mee willen doen. Het is ook gezellig en plezierig om met andere ouders te praten, elkaar en de leerkrachten en de school beter te leren kennen.

Je hoeft niet per se mee te vergaderen; je kunt op veel verschillende manieren meedoen. Misschien wil je helpen met praktische dingen, misschien contactouder zijn voor je klas zodat jij alle ouders informeert over belangrijke zaken. Of misschien heb je een technisch of praktisch beroep (kok, muzikant, webdesigner, etc.) waar je iets over kunt laten zien aan de kinderen? Of kennis die je als naschoolse activiteit wilt aanbieden aan de kinderen? Ben je bijvoorbeeld Spaans, Italiaans of Marokkaans en wil je in een kookles jouw liefde voor de taal, de cultuur, de keuken of het land delen? Neem dan contact met ons op.

We komen als ouderraad zo’n zes keer (maximaal) per jaar bij elkaar om te spreken over de zaken die de ouders en de schoolleiding/leerkrachten op de agenda zetten. Daarnaast komt de ouderraad soms ook zonder de schoolleiding samen om de zaken voor te bespreken, en is er tijd voor gezelligheid en het beter leren kennen van elkaar.

Lijkt het je leuk om betrokken te zijn? Meld je aan of stuur een e-mail als je meer wilt weten.

Met vriendelijke groeten,

De ouderraad

Voor contact kun je mailen naar: info@tobiasschool.vova.nl onder vermelding van Ouderraad.