Lang leve het theater!

28 september 2021
 /

We mochten weer! Na lange tijd zijn de theaters weer open, en mochten we met de tweede- en derdeklassers naar de Meervaart, om een voorstelling te zien over discipline en kwetsbaarheid. Het verhaal van twee boksers die het nodige hebben meegemaakt, en daar nog dagelijks mee worstelen. Ze hebben beide geleerd dat het leven niet vanzelf gaat, en dat je soms net even harder moet werken dan een ander. Want iedereen heeft op zijn of haar eigen manier de nodige klappen te verwerken. De voorstelling heette KNOCKOUT!, en de kinderen waren onder de indruk. De leerlingen mochten na afloop van de voorstelling allerlei vragen stellen aan de acteurs, en dat deden ze gretig! Het was mooi om te zien dat onze kinderen zagen dat je in het leven dus ook acteur kunt zijn, voor je werk. En dat sommige mensen dus een baan maken van hun passie! Laten we hopen dat ze thuis zijn gekomen met mooie verhalen, en dat er misschien wel iemand bij zit dit besluit om toneel te gaan spelen! Want een vlammetje doen ontbranden is toch het belangrijkste van ons onderwijs.
Het was lang geleden dat we weer in de theaterstoelen zaten, en het voelde als vanouds: het theater ontroert, inspireert en maakt je soms aan het lachen. En voor heel even vergeten we over de dagelijkse beslommeringen in het leven.