Zomersportdag

21 juni 2022
Wat was het een mooie dag om een fietstocht te maken naar Vinkeveen en daar op het water bezig te zijn. ‘s Ochtends vertrokken we in verschillende groepjes vanuit Amsterdam en Ouderkerk aan de Amstel en kwamen we rond half 12 in Vinkeveen aan. Iedereen ging naar het eiland, of wel te water of over land. Op het water hebben leerlingen leren zeilen of gekanood, door de weinige wind moesten zelfs de zeilers peddelen en sommigen hebben zelfs een boot voortgetrokken (als je de sterke verhalen moet geloven). Na de lunch zeilden of kanoden leerlingen terug naar de haven, waar vandaan we weer terugfietsten naar school.
Het is altijd fijn om te zien hoe goed onze leerlingen het met elkaar hebben, verschillende jaarlagen door elkaar en dan toch zo gemoedelijk en vrij. En wat een overwinning, dat je zelfs met vermoeide waterbenen toch nog dat hele stuk terug naar huis weet te fietsen!