Inloopavond voor buurtbewoners

8 december 2015

Maandag 30 november was een bijzondere avond voor ons, maar vooral voor de buurtbewoners. Na jaren het hele proces van de vernieuwbouw gezien en gehoord te hebben, konden de mensen uit de Rietwijkerstraat en omgeving een kijkje nemen in het nieuwe gebouw. Een spannende avond, want we hadden geen idee hoe hoog de opkomst zou kunnen zijn. We waren voorbereid door een hapje en een drankje klaar te zetten, en vele collega’s stonden klaar voor eventuele vragen. Dat er uiteindelijk meer dan 60 mensen zijn geweest, mag een succes genoemd worden. Iedereen was enthousiast en er kwamen vele geïnteresseerde vragen. Wat voor school we nou eigenlijk zijn, hoeveel kinderen er op de Tobiasschool zitten, etc. Het leukst om te horen was dat sommige buurtbewoners ooit nog op de Tobiasschool hebben gezeten! Ze keken hun ogen uit, en wisten nog leuke verhalen te vertellen uit de oude doos.

Al met al was het fijn om de buurt een keer te kunnen ontmoeten. Als je dagelijks werkt en leeft in een gebouw, met meer dan 200 mensen, is het belangrijk om elkaar een keer te zien. Dat het nieuwe gebouw een ideaal moment was, is overduidelijk. Dat het voor sommige bewoners niet altijd even eenvoudig moet zijn geweest, is voor iedereen begrijpelijk. In zo’n proces wordt er veel begrip van beide partijen gevraagd. Dat er gaandeweg het proces ook een aantal veranderingen zijn doorgevoerd in het ontwerp, maken dat er goed naar elkaar geluisterd werd. We zijn de bewoners dankbaar voor het jarenlange geduld, het begrip en natuurlijk ook voor de komst naar onze nieuwe school tijdens deze inloopavond!