Menu

terug naar dashboardterug naar vorige paginaSchoolnieuws

 14/133 

Driekoningen 2019

Vanmorgen sloten wij de Driekoningentijd af met het prachtige Driekoningenspel. Na het Paradijsspel en het Kerstspel was vanmorgen het laatste deel van deze ‘trilogie’ aan de beurt.

De leerlingen keken en luisterden ademloos naar het spel. Natuurlijk is het spel best moeilijk te volgen (zowel qua taal als beeld) maar dat geeft niets: iedereen kan er zelf een invulling aan geven. De namen (her)kenden de meeste leerlingen wel: Herodus, de duivel, koning Melchior, Kaspar, de engel en Balthasar. Dat Herodus op een dag alle kinderen onder de twee jaar wilde doden wisten ook een flink aantal leerlingen wel. Maar waarom? En wat had die duivel nou eigenlijk te vertellen? Want het verhaal is natuurlijk overdrachtelijk en daarom voor een ieder van ons geschikt. De leerlingen genoten van dit mysterie. Want soms is iets niet helemaal begrijpen wel zo prettig: je eigen invulling aan iets mogen geven. Dat is wat het leven ook zo waardevol maakt, nietwaar?