Michaëlswandeling

11 november 2022
 /

Op woensdag 26 oktober hebben de leerlingen van de Tobiasschool de jaarlijkse Michaëlswandeling naar het Amsterdamse Bos gemaakt. Dit jaar hadden we enorm veel geluk met het weer, het was een zonnige en serene herfstdag.

Het thema van de Michaëlsviering is de draak verslaan. Maar doordat het zo’n gemoedelijke dag was, bleek dat een uitdaging, er was eigenlijk geen draak. Iedereen heeft vol goede moed de wandeling gemaakt en kwam moe maar voldaan terug op school.

Al met al was het fijn om met elkaar zo’n fijne meditatieve wandeling door het roodgekleurde bos te kunnen maken. Misschien dat het ons lukt om op de stormachtige herfstdagen juist de gemoedelijke energie van de Michaëlswandeling terug te halen. En dan op die momenten onze innerlijke draak wél te verslaan.