Land art op de Tobiasschool

29 oktober 2020

In de CKV periode van één van de klassen hebben de leerlingen geleerd over land art, oftewel landschapskunst. Een kunstvorm die het landschap om ons heen gebruikt voor kunst. Omdat in onze eigen provincie Flevoland de meeste land art ter wereld staat (!) is het voor de leerlingen niet zo vreemd om hier iets over te leren.

Juf Rosanna maakte met de klas een paar prachtige kunstwerken en we hopen dat deze onderbelichte vorm van kunst wat vaker in onze school onderwezen mag worden! We hopen dat de leerlingen er iets van opgestoken hebben, maar vooral dat we ze aangestoken hebben om eens wat vaker naar kunst in de openbare ruimte te kijken. Want kunst is niet alleen maar iets dat in een museum hangt. Integendeel, vaak ligt de kunst gewoon om ons heen, op straat of in een park waar we al jaren doorheen fietsen. We zijn trots op de resultaten van de leerlingen.