IDFA 2021

18 november 2021

Ondanks alle coronamaatregelen mogen we vandaag toch gewoon naar het IDFA, gelukkig! Het Internationale Documentaire Festival Amsterdam moet zich natuurlijk houden aan de nodige coronamaatregelen, maar we zijn blij dat we onze leerlingen een hopelijk inspirerend verhaal uit het echte leven mogen laten zien. Want wat worden er toch veel parels gemaakt op filmgebied! Het thema dit jaar is vriendschap en de relatie tussen mens en dier. En wat een dier kan betekenen voor een kind als je bijvoorbeeld gepest wordt. We hopen dat de leerlingen geraakt en geïnspireerd worden door wat leeftijdsgenoten kunnen overkomen. Het is voor pubers waanzinnig belangrijk om af en toe een kijkje te nemen in andermans leven, om zo met eigen ogen te zien dat ze niet alleen staan in hun worstelingen met het opgroeien. We hopen dat de leerlingen thuiskomen met mooie verhalen en dat ouders ook eens een documentaire met ze gaan bekijken. Onder het mom van: een goede culturele opvoeding hoort er gewoon bij! Veel plezier, iedereen!