Frank gaat met pensioen

21 januari 2022

Eind februari zal de Tobiasschool afscheid nemen van Frank. Hij is hier 40 jaar in dienst geweest, waarvan de laatste jaren als directeur. In oktober 2007 nam hij het stokje over van z’n voorgangster, maar na al die jaren trouwe dienst gaat hij dan toch echt met welverdiend pensioen. Frank heeft de school vanaf het begin meegemaakt, toen er een ‘klein broertje’ moest komen voor de Geert Groote School. Hij begon in de Hillegomstraat, en van daaruit verhuisde Frank mee naar de huidige locatie aan de Rietwijkerstraat. De verhuizing was misschien wel de grootste hindernis die hij als schoolleider voor z’n kiezen heeft gehad, maar toen de vernieuwbouw klaar was mocht hij trots zijn dat het erop zat! Want wat heeft de schoolleiding daar een boel werk voor hun kiezen gehad. We hopen natuurlijk dat de nieuwe directeur iemand zal zijn die -net als Frank- af en toe les blijft geven, want dat is belangrijk voor zowel de leerlingen als het team. We zijn ooit begonnen als klein schooltje, en ondanks dat we flink gegroeid zijn blijven de korte lijntjes en de herkenbaarheid van zowel directie als docenten erg belangrijk! Natuurlijk gaan we Frank missen, en zal Frank ook moeite hebben met het loslaten van iets wat zo’n groot deel van z’n leven is geweest.We denken dat hij nog vaak zichtbaar zal zijn op momenten als het kerstspel of het gezamenlijk met elkaar schaatsen of fietsen naar de Vinkeveense Plassen.Inmiddels heeft Frank een aantal kleinkinderen gekregen, en zal hij zich niet vervelen. Ook kan hij weer wat vaker gaan reizen, en mag het hoofd langzaam leeglopen en plaats maken voor nieuwe, totaal andere, indrukken. We wensen hem vanzelfsprekend een heel mooi pensioen met alle tijd voor al die dingen waar hij van houdt! Het ga je goed, Frank!