Bliksemstage

1 juli 2020

Het JINC organiseert Bliksemstages: bedrijfsbezoeken van 2,5 uur. Kinderen van de basisschool en het vmbo gaan naar bedrijven voor een korte, krachtige kennismaking met een aantal beroepen. Daarbij steken ze de handen uit de mouwen: ze doen een ochtend lang echt praktische ervaring op!

Door corona mochten leerlingen helaas niet langs komen bij de bedrijven. Daarom heeft JINC een nieuw concept ontwikkeld: de Digitale Bliksemstage. Via een digitale verbinding in Teams waren medewerkers van o.a. de bedrijven Amsterdam&partners, De Technische Unie, Gartner, Aristo, Atlassian en De Kinder- en Rechtswinkel te zien op een scherm in de klas. De leerlingen van de 2de klas hebben op die manier nog steeds een inkijkje gekregen in het bedrijf en de beroepen door middel van een presentatie. Vervolgens hebben ze de praktische opdracht in de klas gedaan. Zo wordt de horizon van de leerlingen alsnog verbreed, maar dan binnen de muren van het klaslokaal! De collega’s hebben er veel werk aan gehad maar de reacties van zowel de klas als de bedrijven waren enthousiast. Bedrijven dragen graag op deze manier hun steentje bij en kunnen niet wachten tot ze de leerlingen weer bij het bedrijf mogen ontvangen!