Inloopavond Vernieuwbouw

31 oktober 2013

Dinsdag 29 oktober was er in de gymzaal van de ‘oude’ locatie aan de Rietwijkerstraat een informatieavond over de vernieuwbouw. Buurtbewoners en winkeliers die wonen of werken in- en rond de Rietwijkerstraat konden een beeld krijgen van hoe het er straks uit gaat zien.

In de gymzaal hingen de bouwtekeningen, en de mensen die waren gekomen snelden al snel naar de wanden waar ze waren opgehangen. Ook waren er afgevaardigden van de Tobiasschool, enkele mensen van de gemeente Amsterdam, iemand van architectenbureau Rau en enkele mensen namens het VOvA. Zij konden de bezoekers proberen antwoord te geven op de verschillende vragen over het vernieuwbouwproject in de buurt.

De opkomst was naar verwachting. Veel buurtbewoners kwamen met vragen als: wat voor school is het nu eigenlijk? Wat voor kinderen gaan er eigenlijk naar deze school?

Ook stelden ze natuurlijk praktische vragen als: wanneer gaat de bouw beginnen? Hoe gaat dit er straks uitzien? Ze waren over het algemeen erg enthousiast over de ontwerpen. Dat laatste is fijn om te weten, want voor de buurt is het natuurlijk niet niks, zo’n ingrijpend vernieuwbouw project.

Ook enkele tijdelijke bewoners van de Tobiasschool aan de Rietwijkerstraat waren aanwezig. Zij bewonen nu tijdelijk onze school via De Zwerfkei. Het was een beetje vreemd maar vooral erg leuk voor collega’s die er waren om te zien welke gezichten tijdelijk in onze lokalen hun onderkomen hebben gevonden!

Een verslag van de avond is hier te lezen. Voor vragen: vernieuwbouwtobiasschool@vova.nl.